verschillen nz en nl - Reisverslag uit Te Kuiti, Nieuw Zeeland van Ellis Hoog - WaarBenJij.nu verschillen nz en nl - Reisverslag uit Te Kuiti, Nieuw Zeeland van Ellis Hoog - WaarBenJij.nu

verschillen nz en nl

Door: Ellis Hoog

Blijf op de hoogte en volg Ellis

12 September 2017 | Nieuw Zeeland, Te Kuiti

Steeds meer zie ik de verschillen van NZ en NL, de omgang met beesten, de manier van denken. In Nederland zijn er veel meer bedrijven die kleiner bedrijven hebben en zo kennen ze ook elke koe, weten ze wanneer hij gaat kalven en van elke stier. Dat is natuurlijk niet bij ieder bedrijf zo maar bij de beste. Hier is dat veel anders, je leert ze nu wel kennen maar alleen de koeien die opvallen.

Gisteren was er een kalf in de sloot gevallen, misschien lag het er al een poosje maar dat weten we niet. Maar boven wonder leeft het nog steeds. Zaterdag hadden ze nog een dood kalfje Cynthia heeft hem dr uit gehaald lag achterst vore.
Moet alleen vanmiddag nog melken en kalfjes drinken geven en dan heb ik 2 vrije dagen.

Er zijn inmiddels al weer 3 weken voor bij en zit al op de helft van me stage de tijd gaat hard.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

Ik ben Ellis, 18 jaar en doe de opleiding melkveehouderij in Breda. Zit nu in me laatste jaar. En daarvoor moesten we op stage, ik wou graag naar Nieuw Zeeland. Een vriendin en klasgenoot wou ook graag naar Nieuw Zeeland dus nu gaan we samen voor 2 maanden daar naar toe. We gaan 6 weken stage lopen en 2 weken rondreizen voor Nieuw Zeeland.

Actief sinds 15 Aug. 2017
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 6008

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2017 - 13 Oktober 2017

Mijn reis naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: